آخرین اخبار
مهلت 20 روزه برای تعیین تکلیف «ته لنجی»

دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست

رئیس‌جمهور گفت: استان بوشهر ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج‌فارس دارد اما همه فریاد بی‌آبی سر می‌دهند. این مسئله پیچیده نیست و باید آب‌شیرین‌کن‌ها هرچه سریع‌تر فعال شوند تا مشکلات مردم حل شود.
اشتراک گذاری
نویسنده : علی بخشایشی
منبع : تسنیم
کد مطلب : 146

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شامگاه جمعه در نشست شورای اداری بوشهر اظهار داشت: دولت واقف به این است که وضعیت در استان بوشهر مناسب نیست و حتماً باید چهره استان با فقر و نداشتن همراه نمی‌بود که امروز موجب رنج مردم نشود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه اولین تحول در نوع شناخت است، افزود: وضع موجود را باید تغییر داد و برای این کار باید گزارش شناخت داشت که اتفاق‌نظر داشته باشیم که باید حرکت به‌سوی نقطه مطلوب کرد که این حرکت نیازمند اقدامات جهادی است. نقش مهم، محوری و تعیین‌کننده مربوط به یک مدیر تحول‌آفرین است.

وی با بیان اینکه دومین و سومین گام تحول نهادی و تحول در فرایندها است، گفت: برخی از فرایندهای موجود پیچیده هست و مردم را در بروکراسی اداری سرگردان می‌کند.

رئیس‌جمهور گفت: بیشترین تحریم‌های ما در صنعت نظامی و هسته‌ای بوده اما بیشترین توفیقات را داشته‌ایم چون به صورت جهادی عمل کرده‌ایم و انگیزه تحول در آن وجود داشته است. برخی می‌گویند ما موشک می‌سازیم اما خودرو نمی‌توانیم بسازیم، چون تکنولوژی صنعت موشکی را در خودروسازی وارد نکرده‌ایم.

رئیسی بیان کرد: برخی از صنایع در استان بوشهر به هر دلیلی بسته شده است؛ در هفته گذشته این دستور را به بانک‌ها دادیم که حق تعطیلی هیچ کارگاه اقتصادی را ندارند.

وی عنوان کرد: امروز در نخیلات با مسؤولان محلی صحبت کرده‌ایم و مشکل اصلی نبود آب برای این نخل‌ها بوده که به مشکل سد برمی‌گردد؛ این سدها باید با اقدام جهادی وارد مدار شوند. برخی از مشکلات از این جنس است.

رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: استان بوشهر ۷۰۰ کیلومتر مرز آبی با خلیج‌فارس دارد اما همه فریاد بی‌آبی سر می‌دهند. این مسئله پیچیده نیست و باید آب‌شیرین‌کن‌ها هرچه سریع‌تر فعال شوند تا مشکلات مردم حل شود.

وی تصریح کرد: نباید به مشکل بی برقی در کشور می‌خوردیم، همین نیروگاه هسته‌ای یک هزار مگاوات برق تولید می‌کند اما با یک اقدام جهادی می‌توان طی دو سال ۱۰ هزار مگاوات برق هسته ای تولید کرد که به آقای اسلامی تاکید کرده‌ام. شاید نتوان تا دوساله آینده به این مهم رسید اما باید این فرایند هر چه زودتر آغار شود.

رئیس‌جمهور در خصوص وضعیت انبار اموال تملیکی گفت: اموال تملیکی وضعیت مناسبی نداشت و اشکالاتی به رفتارها و ساختارها مربوط است؛ دستور دادیم در مدت سه ماه این وضعیت انبار و ساختاری اموال تملیکی مشخص شود.

وی در خصوص مشکلات مردم جزیره خارگ گفت: مردم خارگ در روزهای جنگ مردانه ایستادند و صنعت را نگه داشتند و باید وزیر نفت مشکل مالکیت اراضی خارگ را بررسی و پیگیری قرار دهد.

وی در خصوص وضعیت کالای ته لنجی تصریح کرد: استاندار بوشهر ۱۰ روز وقت دارد که مسؤولان را جمع کند و وضعیت ته لنجی را مشخص کند که چه کسی، چه کالایی، با چه میزانی دریافت می‌کند. پس از این، ۱۰ روز در وزارت کشور بررسی می‌شود و پس از ۲۰ روز وضعیت ته لنجی به مردم اعلام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید