آخرین اخبار
سازمان امور مالیاتی:

پزشکان دارای بیشترین فرار مالیاتی هستند

سخنگوی سازمان امور مالیاتی با بیان این‌که پزشکان دارای بیشترین فرار مالیاتی هستند، گفت: «کارمندان و کارگران کمترین فرار مالیاتی را دارند به این دلیل که درآمد آن‌ها شفاف است. پزشکان هنوز به این قانون تن نداده‌اند و بیشترین فرار مالیاتی را دارند. پزشکان موظف به استفاده از دستگاه پُز هستند تا همانند سایر مردم مالیات عادلانه بپردازند».
اشتراک گذاری
کد مطلب : 1279

موحد افزود: «برای حل این مشکل سامانه سوت‌زنی را راه‌اندازی کردیم تا مردم پزشکانی که این قانون را رعایت نمی‌کنند به ما رعایت کنند. این پزشکان را به‌عنوان افراد مارک‌دار شناسایی کردیم و آن‌ها را از استفاده از تبصرۀ ماده ۱۰۰ محروم کردیم. بر اساس بررسی‌ها پزشکانی را کشف کردیم که با حساب‌های خود کار نمی‌کنند و از حساب‌های دیگری استفاده می‌کنند. باید روش‌هایی را برای شناسایی فراریان از پرداخت مالیات ایجاد کنیم که برای پزشکان این روش‌ها را ایجاد کرده‌ایم».

وی یادآور شد: «سال ۱۴۰۰ میانگین دریافت مالیات از اصناف ۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان برای کل سال بوده است و در ۱۴۰۱، ۲ میلیون ۶۰۰ هزار تومان بوده است. امسال ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بوده است».

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: «امسال حدود ۵۰ درصد اصناف مالیتشان صفر بوده و مابقی زیر ۳۰ میلیون باید مالیات می‌پرداختند. میانگین مالیات امسال نمایشگاه‌داران اتومبیل، ۱۱ میلیون، پزشکان ۳۵ میلیون و طلافروشان ۱۱ میلیون است».

وی خاطرنشان کرد: «از سلبریتی‌ها هم مالیات گرفته‌ایم و ۵۱۵ بلاگر و سلبریتی را شناسایی کرده‌ایم، کار تشخیص مالیات ۱۲۳ بلاگر در حال انجام است و واریزی حساب این ۱۲۳ نفر، ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. این بحث مطرح شده که این سلبریتی‌ها در سکوهای فیلتر شده فعالیت می‌کنند و نباید از آن‌ها مالیات گرفت در صورتی که این افراد درآمد دارند و باید مالیات آن را بدهند».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا، سخنگوی سازمان امور مالیاتی کشور، دربارۀ لزوم رعایت عدالت در پرداخت مالیات گفت: «در سه، چهار ماه ابتدایی ۱۴۰۲ در حال رقم خوردن در زمینۀ دریافت مالیات هستیم. یکی از اتفاقات مثبتی که سازمان امور مالیاتی به دنبال آن است وصول مالیات بر اساس داده‌ها است. در گذشته مالیات علی‌الراس اخذ می‌شد و ما در حال تغییر این مسیر هستیم».

وی با بیان اینکه درصددیم جذب مالیات بر اساس داده‌های متقن باشد، خاطرنشان کرد: «ما هر ساله در ۳۱ خردادماه از مودیان می‌خواهیم که مالیات سال گذشتۀ خود را پرداخت کنند. بر اساس ماده ۱۰۰ به مشاغلی که درآمد کمتر از حدود شش میلیارد دارند مشاغل خرد گفته می‌شود و شامل تخفیف و معافیت مالیاتی می‌شوند».

سخنگوی سازمان امور مالیاتی ادامه داد: «با هماهنگی با وزارت امور اقتصاد حساب‌های اشخاص را پالایش کردیم که فقط از موارد مربوط به فعالیت تجاری مالیات اخذ کنیم».

موحدی ادامه داد: «ما به سراغ مالیات ابرازی مردم رفتیم به این صورت که مودیان به سامانه مراجعه می‌کنند و مالیات خود را مشاهده می‌کنند و در صورت اعتراض می‌توانند خودشان مالیات خودشان را ابراز کنند. ۲۰ درصد افزایش پیدا کرد و رقم مالیات دریافتی هم افزایش یافت و در این جذب مالیات هیچ‌کس را مجبور به پرداخت مالیات نکردیم».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید