آخرین اخبار
اشتراک گذاری
کد مطلب : 1303

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان با تاکید بر این‌که پرداخت تسهیلات به فعالان صنایع‌دستی به شکل فعلی اثر چندانی ندارد و صرفا پول‌پاشی است، گفت: «باید به سمت توسعۀ زیر ساخت‌ها و اقدامات پایه‌ای رفت».

کاظم حسین‌زاده افزود: «البته حمایت‌های ما از فعالان صنایع‌دستی استان کرمان برای پرداخت تسهیلات ادامه دارد».

وی با اشاره به برخی گلایه‌های فعالان صنایع‌دستی در زمینۀ پرداخت نشدن تسهیلات، یادآور شد: «برای هنرمندان و افرادی که در حوزۀ صنایع‌دستی کرمان فعالیت دارند و تقاضای وام داشتند بارها در کارگروه‌های مختلف مصوبۀ پرداخت تسهیلات صادر شده است».

حسین‌زاده ادامه داد: «این افراد برای دریافت تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند اما در مرحلۀ دریافت با بانک برای ضمانت و موارد دیگر به مشکل برخورده‌اند و می‌گویند که میراثفرهنگی تسهیلات پرداخت نمی‌کند در حالی که چنین چیزی صحیح نیست».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا کرمان، وی ضمن توضیح دربارۀ فرآیند پرداخت تسهیلات خاطرنشان کرد: «سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال از محل تسهیلات تبصره ۱۸ و مشاغل خانگی به فعالان صنایع‌دستی استان کرمان تخصیص یافت که افراد به بانک‌های عامل معرفی شدند».

حسین‌زاده گفت: «البته با توجه به اینکه برخی نهادها مانند کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز پرداخت تسهیلات صنایع‌دستی دارند، برآورد میزان تسهیلات و اعتبارات صنایع‌دستی در سال گذشته به بیش از یکهزار میلیارد ریال می‌رسد».

وی بیان کرد: «برای سال جدید هنوز برای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ به حوزۀ صنایع‌دستی هیچ ابلاغی صادر نشده و تسهیلات مشاغل خانگی نیز به‌تازگی ابلاغ و کارگروه آن چند روز قبل تشکیل شده است».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید