آخرین اخبار
در پنج ماه نخست امسال صورت گرفت؛

صادرات ۱۱۰ میلیون دلاری پسته ایران

 از ابتدای امسال تا پایان مردادماه، ۱۵ هزار و ۹۸۱ تن انواع پسته به ارزش ۱۰۹ میلیون و ۷۱۴ هزار و ۱۷۷ دلار صادر شده که نسبت به مدت مشابه با رشد ۶ درصدی در وزن و کاهش یک درصدی در ارزش همراه بوده است.
اشتراک گذاری
کد مطلب : 1313

سرپرست اداره‌کل دفتر مطالعه، پایش و تجارت خارجی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این خبر گفت که بیشترین میزان پسته صادر شده شامل ۱۲هزار و ۵۹۰ تن پسته با پوست به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۱۷ دلار بوده است.

به گفتۀ سیدروح‌الله لطیفی، روسیه، آلمان، امارات، قرقیزستان و چین، پنج کشور نخست مقصد صادرات پسته ایران بودند.

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایرنا، وی در توضیح بیشتر بیان کرد: «روسیه با خرید سه هزار و ۷۳۳ تن پسته به ارزش ۲۵ میلیون دلار و سهم ۲۳ درصدی مقصد نخست، آلمان با خرید ۱۱.۲ میلیون دلار، امارات با ۱۱ میلیون دلار، قرقیزستان با ۸.۵ میلیون دلار و چین با ۷.۵ میلیون دلار در رتبه‌های دوم تا پنجم خرید پسته ایرانی در پنج ماه نخست بودند».

لطیفی افزود: «پسته‌های صادرشده شامل ۱۲هزار و ۵۹۰ تن پسته با پوست به ارزش ۷۱ میلیون و ۶۶۴ هزار و ۲۱۷ دلار، سه هزار و ۳۲۳ تن پسته بدون پوست به ارزش ۳۷ میلیون و ۳۰۶ هزار و ۱۷۹ دلار و سایر پسته‌ها به وزن ۶۸.۵ تن به ارزش ۷۴۴ هزار دلار بوده است».

وی خاطرنشان کرد: «کشورهای هند، عراق، ازبکستان، تاجیکستان، اسپانیا، پاکستان، افغانستان، کانادا، لبنان، ایتالیا، ترکیه، هنگ‌کنگ، قزاقستان، کویت، قطر، سنگاپور، سوریه، مالزی، انگلستان، ترکمنستان، اوکراین، استرالیا، بلژیک، ژاپن، عمان، اردن، فرانسه، گرجستان، آذربایجان، ارمنستان، یونان، صربستان، سوئیس، تایلند، مولداوی، مقدونیه، هلند، تایوان و بحرین به ترتیب در جایگاه ششم تا چهل و چهارم مقاصد صادرات پسته ایران قرار دارند».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید