آخرین اخبار
نگاهی به مدل اقتصاد چرخشی و اجرای آن در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر؛

یک رویکرد دو سربرد

.
اشتراک گذاری
کد مطلب : 1681

رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن و فولاد گل گهر با اشاره به اهمیت و‌ نقش اقتصاد چرخشی به عنوان یکی از محورهای مهم برنامه‌های اقتصادی جهان گفت: در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر سند اقتصا‌د چرخشی تدوین شده است که در ابتدا محصولات جانبی در کارخانجات و واحدهای مختلف شناسایی و نقشه راه برای بازیافت آن‌ها ارائه شده است.

 

دکتر رضا بهاالدینی ادامه داد: به طور مثال در این شرکت به منظور بازیافت محصولات جانبی ابتدا با مطالعه در حوزه بازیافت ریزدانه گندله و لجن آهن اسفنجی که از جمله محصولات جانبی کارخانجات احیا هستند، فاز مطالعاتی آغاز شد و تولید نمونه از محصولات جانبی در مقیاس آزمایشگاهی انجام گرفت. پس از اخذ نتایج مطلوب از بررسی نمونه‌ها در آزمایشگاه‌های مرجع، فاز بعدی در مقیاس پایلوت احداث گردید.

دکتر بهاالدینی اذعان داشت: باتوجه به موفقیت آمیز بودن نتایج فاز پایلوت، خط صنعتی این طرح در حال احداث است که توانایی تبدیل این محصولات جانبی را به محصول با ارزش افزوده در مقیاس صنعتی دارد.

وی تأکید کرد: با بهره برداری از این طرح علاوه بر اشتغال‌زایی و سودآوری قابل توجه، از صادرات این محصولات جانبی با قیمت پایین جلوگیری می‌شود و همچنین مشکلات زیست محیطی آنها نیز رفع می‌گردد.

رئیس تحقیق و توسعه شرکت توسعه آهن اظهار امیدواری کرد امید است با توسعه سند اقتصاد چرخشی در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر، اصول و چهارچوب اقتصاد چرخشی در تمامی امور و فرآیندهای این‌ شرکت جاری شود، تا این مجموعه بتواند از دست‌آوردهای اقتصادی، محیط‌زیستی و حفظ منابع، استفاده لازم را ببرد و به عنوان اولین مجموعه صنعتی پایدار در کشور شناخته شود.

 

نگاهی به مدل اقتصاد چرخشی و اجرای آن در شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر؛
یک رویکرد دو سربرد

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید