آخرین اخبار
از ۱۵ اردیبهشت‌ماه؛

حمل مواد معدنی فقط با کارت هوشمند مجاز است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان از الزام اخذ کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌ها خبر داد و گفت: «از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌ها صرفاً توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود».
اشتراک گذاری
کد مطلب : 454

احسان عراقی‌زاده تاکید کرد: «مسئولیت تصمیمات متخذه از قبیل جرایم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیۀ حمل بار فاقد کارت هوشمند بر عهدۀ معدن‌داران خواهد بود و در صورت مشاهدۀ هرگونه تخلف در این خصوص محمولۀ حمل‌شده نیز از سوی اداره صمت استان به‌عنوان برداشت غیرمجاز تلقی می‌شود».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، وی افزود: «با توجه به الزام قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و ساماندهی حمل مواد معدنی و توافقات صورت‌گرفته میان وزارت‌خانه‌های راه و شهرسازی، صمت و سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی الزامی است».

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان کرمان اضافه کرد: «از ۱۵ اردیبهشت‌ماه هرگونه حمل‌ونقل مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع شده است».

وی بیان کرد: «بیشترین صدمات وارده به رویۀ راه‌ها و پل‌ها توسط ناوگان حامل محموله‌های معدنی است که اضافه تناژ بیشتر از حد استاندارد حمل می‌کنند».

عراقی‌زاده با اشاره به این‌که سالانه بیش از ۳۶ میلیون تن کالا از مبادی استان کرمان توسط انواع کامیون، کامیونت و تریلر حمل می‌شود، گفت: «بخش عمدۀ این تناژ مربوط به مواد معدنی است که به سمت استان هرمزگان حمل می‌شود».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید