آخرین اخبار
رئیس سازمان ثبت احوال کشور خبر داد؛

صدور کارت ملی هوشمند یک‌ماهه می‌شود

رئیس سازمان ثبت احوال با بیان این‌که تمامی کارت‌های ملی تا سال ۱۴۰۵ اعتبار خواهند داشت، گفت: «عقب‌افتادگی دو سال و شش ماهه‌ای در حوزۀ صدور و تحویل کارت‌های ملی وجود داشت و حدود ۱۰ میلیون کارت ملی هوشمند را شامل می‌شد که خوشبختانه اواخر سال گذشته ۱۰ میلیون کارت صادر و بدهی قبلی به اتمام رسید».
اشتراک گذاری
کد مطلب : 565

هاشم کارگر ادامه داد: «در تلاش هستیم نیمۀ اول سال جاری حدود ۵ میلیون ثبت‌نام جدید که بخشی مربوط به سال ۱۴۰۰ و اکثریت آن مربوط به سال ۱۴۰۱ است را تحویل دهیم تا به این ترتیب در صورت همراهی و همکاری شرکا، ثبت‌نام کارت‌های ملی هوشمند را در نیمۀ دوم سال جاری بهروز کنیم و تحویل کارت هر متقاضی در کمتر از یک ماه انجام شود».

وی تاکید کرد: «یکی از مواردی که بعضا در خصوص کارت‌های ملی مورد اعتراض قرار گرفته است شیوۀ عکس‌های استفاده شده بر روی کارت‌ها است که قطعا برای تمدید بعد از سال ۱۴۰۵ این موضوع و موارد بسیار دیگری در مطالعات مدنظر قرار خواهد گرفت. در تمدید کارت‌های ملی باید چهرۀ جدید افراد ثبت شود که در مطالعات، همۀ راهکارهای مناسب و بهره‌گیری از فناوری‌های بهروز مورد تحقیق قرار می‌گیرد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا، رئیس سازمان ثبت احوال کشور با بیان این‌که کارت‌های ملی فعلی قابلیت‌های زیادی دارند اما بهره‌برداری از این قابلیتها نیازمند کارت‌خوان‌های متفاوتی است که شاید بعضا امکان استفاده از این قابلیت‌ها را دشوار کرده است، گفت: «مطالعات کارت‌های ملی هوشمند فعلی مربوط به ۱۵ سال قبل است و با توجه به تغییرات حوزۀ فناوری، بی‌تردید بازنگری در وضعیت کلی کارت‌های ملی ضروری است تا با کمترین هزینه و بیشترین کارایی این کارت‌ها برای متقاضیان صادر شود»

وی از احتمال تعریف بازۀ زمانی برای تعویض شناسنامه‌ها در آیندۀ نزدیک نیز خبر داد و بیان کرد: «امکان دارد تا چندی دیگر پس از هماهنگی با دستگاه‌های مختلف، بازۀ زمانی برای تعویض شناسنامه‌ها را تعریف کنیم اما توصیۀ جدی ما این است که شهروندان حتما برای تعویض شناسنامه اقدام کنند. به این ترتیب هم اطلاعات آن‌ها در پایگاه داده‌های ثبت احوال به‌روز می‌شود و هم از بسیاری سوءاستفاده‌ها جلوگیری خواهد شد».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید