آخرین اخبار
مدیرکل بهزیستی استان مطرح کرد؛

کاهش مشارکت صنایع و معادن کرمان در تامین هزینه‌های بهزیستی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: «جامعه هدف نیازمند به کمک خیران و نیکوکاران در استان کرمان، حدود ۶۰ هزار معلول، ۱۰ هزار پرونده مربوط به سرپرستان خانوار و ۴۵۰۰ پرونده مربوط به کودکان بدسرپرست و بی‌سرپرست، کودکان کار و خیابانی و ... هستند».
اشتراک گذاری
کد مطلب : 353

علیرضا وحیدزاده افزود: «حدود ۷۰ کودک صفر تا سه سال در شیرخوارگاه مادر کرمان نگهداری می‌شوند».

وی ادامه داد: «بخشی از هزینه‌های مراکز بهزیستی توسط دولت، بخشی از سوی صنایع و معادن و بخشی توسط خیران و خانواده‌ها تامین می‌شود که در شرایط کنونی سهم خانواده‌ها تقریبا صفر شده و عملا مشارکت ندارند و صنایع و معادن نیز مانند قبل مشارکت ندارند و در حال حاضر هزینۀ دولتی و همراهی خیران را داریم».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، وحیدزاده ۱۷ فروردین‌ماه در گردهمایی خیّران و پزشکان همکار با بهزیستی استان کرمان در محل شیرخوارگاه مادر با اشاره به بازپیوند ۱۱۸ نفر از کودکان این مرکز به خانواده‌ها افزود: «متاسفانه به دلیل اعتیاد مادران، درصد زیادی از کودکان اعتیاد دارند و سالیانه عدد زیادی صرف هزینه‌های درمان می‌شود».

وی اضافه کرد: «کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست تا ۱۸ سالگی در مراکز مختلف بهزیستی نگهداری می‌شوند و بعد از این سن می‌توانند در جامعه زندگی عادی داشته باشند».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید