آخرین اخبار
اشتراک گذاری
کد مطلب : 1282

استاندار کرمان با اشاره به آسیب‌ قطع و وصل برق موتورپمپ‌ها و خسارت خاموشی‌ها به کشاورزی، گفت: «به پسته‌کاران پیشنهاد دادم پنل‌های خورشیدی در کنار موتورپمپ‌های کشاورزی نصب کنیم که هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی شده و هم با سرمایه‌گذاری اندک، هزینۀ انرژی در تولید را صفر می‌کنند، ضمن اینکه در زمستان که موتورها خاموش است، می‌توانند به شبکه برق بفروشند».

محمدمهدی فداکار افزود: «این سرمایه‌گذاری در باغات پسته به سادگی امکان اجرا دارد و یک شرکت را برای سرمایه‌گذاری پای کار می‌آوریم و مجوزهای زیست محیطی را دریافت خواهیم کرد».

به گزارش فردای‌کرمان به نقل از ایسنا کرمان، وی ۲۴ تیرماه در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، اظهار کرد: «چاره‌ای جز رفتن به سمت کشاورزی مدرن نداریم. گرچه کار سختی است اما باید الگو ارائه و تامین مالی انجام شود».

فداکار افزود: «این مسئله یک ضرورت است و به دلایل مختلف مجبور هستیم در این مسیر پیش برویم و مسئولان مربوطه باید کمک کنند».

وی اضافه کرد: «با کشاورزی مدرن، تولید ما هم در کمیّت، هم در کیفیت افزایش یافته و هزینه‌های تولید کاهش می‌یابد. با وضعیت کنونی کشاورزی، داریم خاک را نابود می‌کنیم».

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید